divendres, d’abril 13, 2007

Typisch Deutsch

Doncs les vacances de setmana santa ja s'han acabat i ja toca tornar a treballar, rutina, dormir poc...el pal de sempre. Però almenys hem fet vacances!! Hem estat 5 dies a Alemanya: Köln, Bonn, Dusseldorf i Aachen. Molt xulu.

Vam començar les vacances amb retard: 1 hora. L'aeroport del Prat és una merda, tercermundista diria jo. Que si la pluja, que si el bus que et porta de la terminal a l'avió...no sé, va fallar una mica tot. Vam volar amb Germanwings, era la primera vegada amb aquesta companyia, l'avió era novet novet. Així que si vam sortir una hora tard, vam arribar una hora tard a Köln. Haguéssim pogut agafar el tren, però haguéssim arribat a la ciutat quasi a les 12 de la nit i sense saber ben bé on era l'hotel...ixí que vam agafar un taxi. I quin Taxi. I quin taxista. Érem al país dels Mercedes i sense límit de velocitat a l'autopista, així que vam pujar en un cotxarro i a 160 km/h...en 10 minuts vam ser a lloc. Typisch Deutsch!

Köln té 1 milió d'habitants, però no és la capital del Land ( Nordrhein-Westfallen), ho és Dusseldorf. El casc antic és bastant gran i ell terra és de pedra. I com que els alemanys beuen tanta cervesa, les xapes es queden en l'espai d'entre les pedres...typisch deutsch.

El més important de la ciutat, arquitectònicament parlant, és la catedral. Patrimoni de la humanitat!! És molt molt alta, d'un color fosc...potser de ronya. Vam pujar a la torre i vam fer unes fotos panoràmiques.

Ara no tinc més temps...

Anònim ha dit...

Ja t'ha costat ehh postejar ! M'en alegro que us ho hagueu passat be per Alemanya !

Per cert una curiositat em sembla que Aachen te un equip a la Bundesliga primera divisio d'alemanya de futbol . I a Dusseldorf l'equip que tenien es deia Fortuna Dusseldorf que per alla els anys 70 , 80 i 90 era un equip dels bonets a Europa , ara qui sap on para a segona o ves a sapiguer ! Be que vagi be tot ens veiem ! Adeu . El Caco

Joan ha dit...

si, el de aachen precisament jugava contra el borussia dortmund el dia que van ser allà...i diria que va gunayar borussia...

Anònim ha dit...

L'equip es diu Alemannia Aachen correcte , ahir va perdre 1 a 0 contra el Nuremberg i va classificat en 13ena posicio i el Borussia Dortmund 15è . Tots dos estan molt a prop de baixar de categoria !

Cacon

mendu ha dit...

joanet!!!

molt be tius, segur q us ho vau passar molt be:) vau anar a bonn a veure la casa del beethoven? jo vai tenir una visita friki allà quan hi vaig anar...

apa, fins aviat i records!!